Ik creëer (onbewust) blue oceans bedrijven.

Maar liefst 4 stuks!
Zo’n beetje het moeilijkste wat er is als ondernemer, maar ik doe het steeds weer opnieuw 🤓.

Ontdek ze hieronder, wie weet inspireert het jou om ook meer onderscheidend en ‘out of the box’ te denken.

Als je erop aangaat heb ik ook een video voor je opgenomen waarin ik uitleg hóe ik precies te werk ga als blue ocean voor de coaches in Wonder Women Nederland.
Je kunt de video onder deze pagina aanvragen.

Wat is de blue ocean strategy?

“Het gaat om het doorbreken van bestaande grenzen en het introduceren van innovatieve producten, diensten of businessmodellen die nieuwe waarde creëren voor klanten.
Vaak wordt hierbij een bestaand idee heruitgevonden door unieke elementen toe te voegen of te combineren, waardoor een compleet nieuw aanbod ontstaat dat concurrenten irrelevant maakt.”

Starbucks, Nintendo Switch, Cirque du Soleil, Netflix, Airbnb, Uber, iTunes zijn voorbeelden van bekende ‘blue oceans’. Er is niets zoals wat zij doen.

Deze ‘unicorn’ bedrijven voorzien in een bestaande behoefte in een bestaande markt, maar hebben een unieke propositie ontwikkeld waardoor ze onvergelijkbaar zijn en geen directe concurrenten hebben.”

blue ocean

1. Mijn managementbureau waarin ik coaches vertegenwoordig is een blue ocean.

Ik heb het concept van wat een managementbureau doet voor artiesten gepakt en op een nieuwe markt (coaches) toegepast.
Het managementbureau speelt in op een bestaande behoefte bij coaches, namelijk om meer bekendheid en klanten te krijgen in de markt.
Met de benadering hoe een managementbureau voor artiesten bekendheid en zichtbaarheid regelt, doen wij dat voor ervaren coaches en trainers die levens en bedrijven transformeren en problemen bij de kern aanpakken.

esther megens

Blue ocean 2: Molinis.

Tijdens mijn periode als fulltime marketingmanager heb ik ook een ‘schoen accessoire’ uitvinding bedacht, op de markt gebracht en wereldwijd verkocht.

Hier links krijg je een beeld van (een gedeelte) van mijn eigen ontwikkelde collecties.

Ontstaan uit de behoefte om niet meer uit je pumps te floepen tijdens het wandelen, nog voor de periode dat sneakers in de mode kwamen (!).

Molinis verkochten wereldwijd dankzij Amazon, waar ik ze op kon plaatsen en via distributiecentra in Amerika, Engeland en Duitsland waardoor ze wereldwijd verstuurd konden worden.

Ik liet ze produceren in Porto (Portugal) in een goede fabriek, ze werden met de hand gemaakt. Geen chinese meuk.

Ze stonden op de beurs in Shanghai, ze liepen o.a. mee met de New York Fashion Week en L.A. Fashion week.
En in Milaan zat ik met een paar Nederlandse ondernemers in de finale van de Milan Fashion Awards.

Het was een mooi avontuur, maar je hebt enorme diepe zakken nodig om zoiets te dragen en wereldwijd succesvol te maken, waardoor ik naar een investeerder moest. Maar ik zag mezelf niet jaar in jaar uit collecties ontwikkelen en verkopen dus ik wilde die commitment niet aangaan.

Blue ocean 3: Rieten Parasol.

Mijn tropical vibes gaan ver.

In 2012 wilde ik in mijn tuin het Caribische sfeertje creëren en zocht ik heel het internet af.
Tevergeefs.

Er waren alleen maar stoffen parasols te koop of lelijke plastic rieten parasols voor feestjes.
Toen ik na lang zoeken erachter kwam dat de perfecte rieten parasols gemaakt worden in Vietnam en de goede maat hebben voor een standaard tuin, ging ik aan de slag!

Rieten Parasol import was geboren.

Want als ik zo graag dat Caribische sfeertje wilde creëren in mijn tuin, dan zouden vast meer mensen zoals ik dat willen.

Ik kocht een hele lading in.
Verkocht ze op mijn eigen webshop en op Bol.com.
Mailde strandtenten dat ze de parasols met kwantumkorting konden afnemen.

Binnen 2 seizoenen waren ze uitverkocht.

Gelukkig ben ik daarna gestopt want de grote bedrijven hadden de leverancier in Vietnam ondertussen ook ontdekt.

En voor ik wist lagen precies dezelfde parasols in de Intratuin en waren ze online te koop op VidaXL.
Met dezelfde verkoopprijs van 220 euro die ik als prijs hanteerde.

transformatie theater wonder women nederland

Blue ocean 4: Wonder Women Nederland.

Met Wonder Women Nederland, bestaande uit ervaren coaches en trainers die levens veranderen, heb ik ook een blue ocean gecreëerd (!).

Hoe ik deze doelgroep positioneer en naar buiten breng is onvergelijkbaar ten opzichte van andere bedrijven die bestaan uit coaches of coaches leveren.

Ik heb hier ook een bestaande behoefte in de markt genomen – bij de doelgroep vermogende particulieren, (HR) managers en leiders met personeel – en dit gecombineerd met een unieke propositie die er nog niet is.

Ben je benieuwd wat de behoeften van deze doelgroep zijn (HR managers, ondernemers met personeel en vermogende particulieren)?
En hoe ik met mijn aanpak de coaches onderscheidend onder de aandacht breng bij deze doelgroep?
Op een manier die onvergelijkbaar is en de coaches en trainers daardoor geen concurrentie meer hebben?

Vraag dan hieronder de video aan, door het formulier in te vullen.
Ik stuur deze video alleen naar ervaren coaches en experts die matchen bij de Wonder Wo-Men!

Je weet nu dat ik een ondernemer ben die het anders aanpakt.
Want dit is mijn motto en hier leef ik bij:

In a world full of ducks, be a Flamingo.

Scroll to Top